Idejében felismerni és a megfelelő időben alkalmazni azokat a jövőbeli üzleti trendeket, melyekből vállalkozása előnyt tud kovácsolni – ehhez ad néhány ötletet következő cikkünk.
Múlt heti témáink ezek voltak (link):
- Nagyobb hangsúly a személyre szabott ügyfélszolgálaton
- A mesterséges intelligencia és az ügyfélélmény
- A felhasználói értékelések titka
Most a következő néhány izgalmas trendet mutatjuk be:
- Hírcsatorna versus Történetek – melyik a nyerő?
- A távmunka felemelkedése
- Hírcsatorna versus Történetek – melyik a nyerő?
A „Történetek” funkciót először a Snapchat alkalmazta. Óriási sikerének köszönhetően ma már alapértelmezett funkcióvá vált a közösségi médiában. A történet egy rövid videótartalom, amely 24 óra elteltével eltűnik – így az egy pillanatnyi, aktuális képet ad a felhasználó életéből.
Korábban a hírcsatornán a bejegyzések hívták fel a figyelmet egy termékre vagy márkára a közösségi médiában. Mára a Történetek (Storys) népszerűsége 15-ször gyorsabban növekszik, mint a hírcsatorna bejegyzéseké. Az élőközvetítés mellett a történetek lesznek az elsődleges eszközei a felhasználók elérésének, a márkaüzenet közvetítésének. Éppen ezért a vállalkozásoknak egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk ezekre a trendekre. Segítségükkel hitelesen tudják megszólítani a közönségüket, és megtalálni velük való a kapcsolatfelvétel leghatékonyabb módját. Jó példa erre a Dr. Brandt Skincare márka, amely igazán hatékonyan tudta felhasználni a történetek funkciót az Instagram-ban. Közel 500% -kal növelték értékesítésüket, és több tízezer követőt gyűjtöttek össze a történetek által. A termékeikről fotókat posztoltak, mellé használati útmutató videókat készítettek.

A lehetőségeik mellett a történetek kihívást is jelentenek a marketing szakemberek számára. A történetek rövidsége miatt ugyanis gyorsan meg kell ragadniuk a nézők figyelmét mielőtt az tovább lépne a következő történetre.
- A távmunka felemelkedése
Az infrastruktúra és a tér nagy akadályt jelenthet a kisvállalkozások számára. Az ingatlan nem olcsó, ám a növekedés fontos – a kisvállalkozások ennélfogva nem engedhetik meg maguknak, hogy lemaradjanak. Távmunkával ez a probléma azonnal megoldódik. A 9-től 5-ig irodában kuksoló hagyományos munkavállaló képe már nem trendi. A laptopok, okostelefonok, videokonferenciák és csoportüzenetek segítségével a technológia lehetővé tette a hatékony távoli munkavégzést. Ez egy igen gyorsan növekvő vállalati trend, egyre több cég teszi lehetővé az alkalmazottak számára, hogy hetente akár többször is távolról dolgozzanak. Sőt, a földrajzi korlátok feloldásában is nagy szerepe van – a vállalkozások így a világ bármely tájáról alkalmazhatják a legnagyobb tehetségeket.
A következő cikkben folytatjuk a kisvállalkozások működését befolyásoló, legfontosabb trendek bemutatását.
Forrás: Freshcaller Blog: 10 small business trends to watch out for in 2020
Link: