Idejében felismerni a jövőbeli üzleti trendeket, hogy azokba a megfelelő időben befektetve vállalkozása már holnap előnyt kovácsolhasson – ehhez ad néhány ötletet következő cikk sorozatunk.
Eddigi témáink ezek voltak (link1 és link2):
- Nagyobb hangsúly a személyre szabott ügyfélszolgálaton
- A mesterséges intelligencia és az ügyfél-élmény
- A felhasználói értékelések titka
- Hírcsatorna versus Történetek – melyik a nyerő?
- A távmunka felemelkedése
Most a következő néhány izgalmas trendet mutatjuk be Önnek:
- A hakni gazdaság (gig economy)
- Középpontban a munkavállalói elégedettség
Nézzük őket néhány mondatban:
- A hakni gazdaság (gig economy)
Mi is az a gig economy? Az amerikai Munkaügyi Statisztikai Hivatal szerint a gig economy olyan munkaerő, amely „egyszeri feladatokra vagy projektekre szerződik.” Olyan cégek testesítik meg, mint az Uber vagy az Airbnb, olyan digitális piactereken működnek, ahol a fizetés és az értékelés applikáción keresztül zajlik. Ezek a hakni-alapú platformok olyan pénzkereseti lehetőséget kínálnak a különböző tudású és képességű embereknek, amely keretében különböző apróbb munkákat, azaz „haknikat” végezhetnek el másoknak – legyen ez egy bevásárlás vagy egy rövid út a repülőtértől a lakásig.*
A Gallup közvélemény-kutatása szerint az Egyesült Államokban dolgozók csaknem 36% -a gig gazdaságban van, ennek növekedési mutatója együtt mozog a távmunka trendjének növekedésével. Leginkább a rugalmasság és a „saját magam főnöke vagyok” érzés miatt kedvelt ez a fajta munkavégzés.
Előfordulhat, hogy sok kisvállalkozás nem képes állandó alkalmazottakat felvenni. Különösen nehéz lehet a kisvállalkozások számára a megfelelő tehetségek fellelése és alkalmazása, vagy éppen olyan speciális problémájuk van, amelyekhez szakértői segítség szükséges. Ezért nem meglepő, hogy a kisvállalkozások számára a legnagyobb kihívás az új alkalmazottak felvétele.
A gig economy áldás az ilyen esetekben, mivel a legjobb tehetségeket lehet fellelni a szabadúszó munkavállalók választékából. 2020-ra várhatóan a teljes munkaerő kb. 43% -a fog a gig economy keretében alkalmi munkát vállalni. Ki tudja, akár az Ön vállalkozása is profitálhat egy megfelelő szabadúszó szakértővel való együttműködésből! Érdemes kipróbálni!
- Középpontban a munkavállalói elégedettség
A munkavállalók boldogságának kulcsa nem (csak) a nagyobb fizetésben rejlik. Létfontosságú, hogy tudják: fontosak a cég számára. Érezniük kell, hogy számítanak, és hozzájárulnak a vállalat sikeréhez. A munkavállalók boldogsága kiemelkedő fontosságú és közvetlen összefüggésben van a termelékenységükkel.
A modern munkahely nagyban különbözik a múlt századitól, ping-pong asztalok, színes falak és közösségi terek dobják fel a mindennapi munkavégzést. Mindez annak érdekében történik, hogy bevonzzák és meg is tartsák a legtehetségesebb munkaerőket.
Ugyanakkor az elmúlt évek tapasztalatai azt is mutatják, hogy az ún. open-office, azaz nyílt munkaterek nincsenek jó hatással a munkavállalókra, komfort érzetük csökken, ami hatással van teljesítményükre is.
Örök szabály, hogy „bánj jól az ügyfeleiddel és ők gondoskodnak a vállalatodról”. Ez igaz a munkavállalókra is! A statisztikai hivatal szerint a munkanélküliségi ráta 2019-ben a mindenkori legalacsonyabb, kb. 3,5% volt**. A munkaerőpiac rendkívül feszes, a vállalkozások a versenyképes fizetéseken túl az olyan szubjektív tényezőkkel tudják az alkalmazottakat magukhoz kötni, mint például a színvonalas munkakörnyezetet. Ne értékeljük alul ennek fontosságát!
Forrás: Freshcaller Blog: 10 small business trends to watch out for in 2020
Link:
*Forrás: https://www.randstad.hu/workforce-insights
** KSH: https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qlf027a.html?down=100