Mint ismeretes a korábban bevezetett számlákkal kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettség a 100.000 Ft vagy afeletti ÁFA tartalmú számlákra vonatkozik. 2020. július 1-jétől azonban ez megváltozik. Minden belföldi adóalany részére kiállított számla esetében kötelező lesz az adatszolgáltatás. Továbbá 2021. január 1-jétől pedig a magánszemélyek részére kiállított számlákra is vonatkozni fog a jogszabályi előírás.

A kézi számlatömb használata továbbra is engedélyezett lesz, de minden kézzel kiállított számlát 5 napon belül rögzíteni szükséges. Ezen kötelezettség teljesítésében, annak kiváltásában tud segítséget nyújtani a számlázó program használata.
Készült a blogunkon egy cikksorozat (Hogyan válasszunk számlázó programot? 1 rész, 2. rész ), mely segítséget adhat a választásban. Természetesen tanácsadó kollégáink is szívesen állnak rendelkezésre, hogy megkönnyítsék a választást, illetve a továbblépési lehetőségeket is átbeszélhessük.
Biztos drágább mint a számlatömb!
Sajnos gyakran hangzik el az érdeklődők részéről, hogy egy online számlázó program bevezetése nagyon sok költséggel jár, újabb költség, mellyel a vállalkozásnak terveznie kell.
A jó hír az, hogy vannak díjmentes számlázó programok! Sőt, a legtöbb program esetében van díjmentes verzió is, melyek alapból több kényelmet biztosítanak a cégek számára, mint a kézi számlázás.

A számlatömböt bárhova magammal vihettem!
Nincs ez másképp a számlázó programokkal sem.
Lehetőség van úgynevezett felhő alapú számlázó program használatára is, melyet böngésző, vagy mobil alkalmazás segítségével nyithatunk meg, illetve használhatunk teljes körűen. Ebben az esetben érdemes figyelni arra, hogy e-számlát állítsunk ki a partner részére.

Az “egyszerű” számlát ugye ki kell nyomtatni, hordozható nyomtatóba pedig nem érdemes befektetni csak a számlázás miatt, hisz nem térülne meg.
Nem győzzük elégszer kihangsúlyozni: Számlázó programmal egyszerűbb számlázni! Partnerünk adatait nem kell megadni újra és újra. Szolgáltatásaink/termékeink szintén már megtalálhatóak a rendszerben. A számla összképe szintén nem elhanyagolható, hisz mindig, minden esetben olvasható marad. Továbbá és talán ami a legfontosabb, nem kell még egyszer felrögzíteni, hogy a NAV részére a lejelentés megtörténjen, hisz automatikusan megtörténik ez is a számla kiállításakor (amennyiben megfelelő számlázóprogramot választottunk ) .
Az informatikai fejlesztés létjogosultsága ma már nem kérdés, hanem tény!
Jogszabályi változások, ügyfelek kiszolgálása, de elsődleges szempontként, saját vállalkozásunk hatékonysága, a cég jövője miatt!
Kérdés esetén pedig bátran keressék programunkat, tanácsadó kollégáinkat!