Az egyre erősödő közösségi média kapcsán sok emberben felmerülhet a kérdés: Szükségünk van-e egyáltalán saját weboldalra?

A közösségi médiaplatformok egyre kifinomultabbá válnak, ennek köszönhetően az online kapcsolatok kiépítése a jövőbeli szereplőkkel könnyebb, mint valaha. Ahogy az AdWeek is megfogalmazta, ma már több mint 40 millió aktív kisvállalkozáshoz köthető oldal található a Facebook-on.

Az elmúlt évek során a Facebook folyamatosan új frissítéseket vezetett be, amelyek célja a felhasználók megtartása volt. Ha valaha is megpróbált megosztani egy Facebook által üzemeltetett videót egy nem Facebook felhasználóval, akkor Ön is megtapasztalhatta ezt. A videónak nincs “otthona” a Facebook-on kívül, vagyis a barátja csak a Facebook-ra látogatva tudta megnézni a videót, akár volt fiókja, akár nem.

Továbbá egyre nagyobb „organikus hangsúlyt” ad a saját webhelyen közzétett tartalmaknak, szemben az olyan linkekkel, amelyek a felhasználókat elnavigálják a Facebook-ról. Egy közvetlenül a Facebook-ra feltöltött videó így jelentősebb organikus lendülettel indíthat, mint egy YouTube-ra töltött videó.

A többi platform pedig követi ezt a példát. Valóban szüksége van így vállalkozásának önálló weboldalra?

Csábítónak tűnhet, de ne dobja félre cége weboldalát! Ha sikereket szeretne elérni a közösségi platformok korában, akkor azért lesz szüksége a weboldalára, hogy a közösségi platformok központjaként is működjön.

Az alábbiakban láthatjuk, a céges weboldal optimalizálása és iterálása az egyik kulcsa a növekedésnek és azt is, hogy miért nem válnak elavulttá rövid időn keresztül az üzleti weboldalak. Sőt! Arról se feledkezzünk meg, hogy a céges facebook oldal nem helyettesítheti a saját weboldalt, hiszen üzleti oldalunk a Facebook tulajdona!

1. KISEBB VERSENY

A Facebookon történő verseny igen heves. A BuzzSumo jelentése szerint a márkák által létrehozott Facebook posztokra való reakciók átlagos száma több mint 20 százalékkal esett vissza szűk fél év alatt 2017-ben. A vállalat több mint 880 millió bejegyzést elemzett, és arra jutott, hogy az átlagos reakciók száma 340-ról 264-re esett a vizsgált 6 hónap alatt.

Egyszerűen fogalmazva: most már több tartalom készül, mint amennyi időnk van annak felszívására.

A Facebook szerint az átlagos hírcsatorna 1500 posztot, történetet jelenít meg. A cég termékmenedzsment-igazgatója szerint egy tipikus Facebook-felhasználó 2016-ban 50% -kal növelte a kedvelt oldalai számát. A Facebook-on minél több barátunk van, vagy minél több oldalt kedvelünk, a vállalkozásoknak annál nehezebb felkelteniük posztjaikkal a figyelmünket. Ellenben a vállalati weboldala az érdeklődő osztatlan figyelmét élvezi – még ha csak rövidebb időre is.

Tehetünk-e azért, hogy az érdeklődőt a weboldalunkra csalogassuk? Igen, természetesen – és nem kell messze sem mennünk, egy egyszerű keresési stratégia meg is tudja ezt nekünk oldani.

2. AZ ÉLMÉNYT ÖN IRÁNYÍTJA!

Vállalati weboldalának még egy előnye van: 100% -ban Ön uralja a márkaélményt.

Egy jól megtervezett weboldal vállalkozása víziójának, értékeinek és szolgáltatásainak megtestesítőjeként működik. Nem csak értékes információkat nyújthat a látogatók számára, hanem megmutatja az Ön egyediségét is!

Persze, testre szabhatja a Facebook üzleti oldalát is egy jó háttérképpel. De a nap végén az oldal továbbra sem lesz más, mint … nos, egy megszokott Facebook oldal. Manapság a potenciális ügyfelek tudni akarják, hogy Ön miben más, miben egyedi, mi különbözteti meg a versenytársaktól. A vállalati weboldal által sokkal hatásosabban tudja közvetíteni az érdeklődők felé cégének történetét, egyedi ajánlatait! Ráadásul így a Facebook folyamatosan változó algoritmusai is elkerülik Önt! Ha egy ilyen külső szolgáltatótól függünk, annak szabályait be kell tartanunk, tetszik vagy sem.

3. AZ ÉRDEKLŐDÉSEK SIKERE AZ ÖN KEZÉBEN VAN!

Bár nagyszerű dolog a natív platformok számára való tartalom létrehozása, a leendő felhasználó e-mail címének megszerzése mégis mindent visz. Az amerikai Data and Marketing Association (Adat- és Marketing Szövetség) szerint az e-mailek továbbra is a legmagasabb megtérülést jelentik a vállalkozások számára. Az érdeklődők e-mail címének birtokában a megfelelő marketing üzenetet a legmegfelelőbb időben tudja feléjük közvetíteni.

Noha a Facebook ideális új ügyfelek bevonzására, nem tud minden lépést biztosítani az eladási ciklus sikeres befejezéséhez. Ideális esetben a Facebook követőit el tudja navigálni a weboldalára, ahol feliratkozhatnak, hogy Ön kapcsolatba léphessen velük. Arra nincs garancia, hogy a Facebook hírcsatornáikban megjelenjen, de számíthat arra, hogy email fiókjukban ott lesz! A kérdés az, hogy hogyan is szerezze meg email címüket!

Hozzon létre egy izgalmas és egyedi ötletet, ajánlatot, amely motiválta őket a feliratkozásra! Ha hosszú értékesítési ciklusa van, akkor rétegzett tartalmat kell biztosítania, az Ügyfél vásárlási élményének minden szakaszára külön. Ideális esetben weboldala az összes online marketing-eszközének gyűjtőhelyeként szolgál. Használjon közösségi média csatornákat az érdeklődések generálásához, majd weboldalán és e-mail hírleveleken keresztül ápolja a kapcsolatait ügyfeleivel!

Üzleti webhely vagy Facebook oldal: melyik a jobb? MINDKETTŐ EGYÜTT!

Egy vállalkozás sem támaszkodhat kizárólag egy platformra. Különféle platformokon keresztül kell potenciális ügyfeleinket megszólítanunk, ott, ahol azok leginkább időznek. Majd saját weboldalunkra csábíthatjuk őket, hogy friss ajánlatokkal, hírlevelekkel minél hosszabb távon megőrizzük érdeklődésüket.

 A lényeg: a vállalati weboldal által biztosított márka építést, egyedi felhasználói élményt és az érdeklődők megtartását nem tudja semmi pótolni. Noha a Facebook kizárólagos használata nagyszerű lehet bizonyos fogyasztói vállalkozások (például bárok, éttermek, masszázsstúdiók) számára, a B2B (business-to-business) vállalkozások számára nem elegendő!

Ha tipikus vásárlója vásárlás előtt szeret körbe nézni a neten, akkor csábítsa őt weboldalára, ahol már saját igénye szerint tudja őt kiszolgálni!

Forrás: Lean Labs: Business Website vs. Facebook Page: Which is Best?