Az adat az intelligens üzleti döntések kulcsa. És ahogy a marketingszakemberek szerte a világon reagálnak a fogyasztói magatartás COVID-19 által kiváltott változásaira, az adatok hatékony felhasználása kulcsfontosságú lesz az ügyfelek lojalitásának fenntartása és az új bevételi források ösztönzése szempontjából.
A különféle brand-ek egyre több vásárlói interakcióból tudnak adatokat gyűjteni: alkalmazásokból, webhelyekről, különféle csatlakoztatott eszközökről, valamint például az e-mailekre, közösségi és digitális hirdetésekre adott válaszokból.
Ezt szem előtt tartva a Google együttműködést kezdeményezett a Forrester Consulting céggel annak megértése érdekében, hogy a marketingszakemberek miként használják a digitális elemzéseket ma, és hogyan akarják használni mindezt a jövőben. A Forrester 750 marketing döntéshozót kérdezett meg az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Ausztrália és Japán különböző iparági nagyvállalkozásaitól.
Az eredmények rávilágítottak arra, hogy a marketingvezetőknek nehézségeik vannak a megszerzett adatok mennyiségének kezelésével, miközben az ügyfelek adatvédelmét és személyiségi jogait prioritásnak tekintik. E kihívások megoldásában úgy gondolják, hogy a gépi tanulás nagy jelentőséggel bír majd a jövőbeli siker szempontjából.
A marketingszakemberek kevesebb mint fele használja a platformokon átívelő elemzési eszközöket
Azon marketingszakemberek, akik úgy érzik, hogy keserves küzdelmet folytatnak adataik kezelésével, rendszerezésével és szintetizálásával, biztosan nincsenek egyedül. A megkérdezettek több mint fele szerint már az adatmennyiség egyszerű kezelése is hatalmas kihívást jelent, a korábban használt elemzési eszközök használatával nem tudnak lépést tartani.
Annak ellenére, hogy a döntéshozók 84% -a „kritikusnak” vagy „nagyon fontosnak” tartja a platformokon átívelő elemzést, csak 43% -uk használ ilyen eszközöket. Ez azt jelenti, hogy sokan külön eszközöket használnak a weboldaluk és a mobilalkalmazások adatainak elemzéséhez, ami megnehezíti azt, hogy teljes képet kapjanak.

A magánélet és az adatok védelme elengedhetetlen
A magánélet és az adatok védelme egyre fontosabb, és elengedhetetlen, hogy az elemzési lehetőségek és megoldások ezt tükrözzék. Legyen szó az európai GDPR-ről, a kaliforniai fogyasztói adatvédelmi törvényről vagy a brazil Lei Geral de Proteção de Dadosról (LGPD), a marketingszakemberek felelősséggel tartoznak azért, hogy ügyfeleik személyes adatait megvédjék.
A marketing vezetők rájöttek, hogy áldozniuk kell olyan eszközökre és folyamatok beépítésére, amelyek lehetővé teszik számukra az ügyfelek információinak védelmét a bizalom megőrzése érdekében.
A Forrester által megkérdezett vezetők 64 százaléka szerint vállalataik kibővítik az adatvédelem és az adatkezelés folyamatának ellenőrzését, míg pontosan a fele, tehát 32%-uk üdvözölné azokat a megoldásokat, amelyek segítenek a felhasználók viselkedésének egységesítésében a platformok és eszközök között a magánélet biztonsága szempontjából.
Az automatizálás és a gépi tanulás új lehetőségeket nyújt
A Forrester felmérése rávilágít arra is, hogy különbség van aközött, hogy milyen jelentős szerepe van a kiemelkedő vásárlói élmény létrehozásáért felelős gépi tanulásnak és a marketingszervezetek azon képessége között, hogy hatékonyan használják a gépi tanulást és az automatizációt.
Ötből négy vezető szerint az a képesség, hogy a gépi tanulás segítségével betekintést nyerjenek kritikus fontosságú a szervezetük sikere szempontjából, de csak 44% mondja, hogy jelenlegi erőfeszítéseik elég hatékonyak ehhez. Több mint fele szerint a digitális elemzési megoldásaik nem rendelkeznek a marketing célok eléréséhez szükséges gépi tanulási és automatizálási képességekkel.
De azok a marketingszakemberek, akik képesek összekapcsolni a viselkedési adatokat a korábban csak külön vizsgált platformok között, új információkat fedeznek fel a gépi tanulás segítségével. Például a fejlett mérési modellek gyorsabb és mélyebb betekintést nyújtanak a komplex vásárlói magatartásba, lehetővé téve a marketingszakemberek számára, hogy a teljesítményismeretek alapján cselekedjenek. Tíz döntéshozóból közel négy szerint a digitális elemzés javította azon képességüket, hogy vevői betekintést nyújtson a termékcsapatoknak, ami jobb, személyre szabottabb ügyfélélményt eredményez.
A jövőre nézve
A kutatás alapján egyértelműen elmondható, hogy azok a szervezetek használják a leghatékonyabban az adatokat, amelyek több platformon átívelő eszközökbe fektettek be, adatvédelmi központú gondolkodásmódot fogadtak el, és gépi tanulás által több információhoz jutnak felhasználóikról annak érdekében, hogy relevánsabb és vonzóbb élményeket teremtsenek számukra.
Ahogy a marketingszakemberek haladnak előre ebben a kihívásokkal teli és gyorsan fejlődő környezetben, ezen elemzési képességeknek a beépítése a szervezetükbe értékes betekintést nyújt számukra, amelyek hosszú távon is jól szolgálják őket.
Források:
- Think with Google: New research: Marketing leaders say cross-platform analytics are key to long-term success
- Tanulmány: Forrester Consulting: “The Future of Analytics”
- Fotó: Designed by ijeab / Freepik