A keresőmotor-optimalizálás (SEO) az a mechanizmus, amely a digitális gazdaságban a marketing erőfeszítéseinket irányítja. A SEO célja az, hogy megkönnyítse a webhely böngésző keresőrobotok számára weblapunk megtalálását, a webhelyen található azon információk beazonosítását, amelyekről szeretnénk hírt adni.
A vállalkozásunk digitális stratégiájának részeként mindenképpen érdemes alkalmaznunk egy SEO programot is, anékül ugyanis igen nehéz lesz elérnünk digitális vonatkozású értékesítési céljainkat mindenféle küzdelem és potenciális bevételkiesés nélkül.
A SEO stratégiák a következőkön alapulnak:
- Webhely-elemzés, például látogatói adatok
- SEO audit vagy hiányelemzés a problémák megoldására
- Linképítés, a tartalom/kulcsszó minőségére összpontosítva
Kreatívan gondolkodva kell megpróbálnunk weblap látogatóinkat megérteni: mi motiválta őket weblapunkra történő látogatásra, mit keresnek, milyen megoldást tud vállalkozásunk kínálni az online látogató számára?
A SEO hibaelhárítása
Webhelyünk keresőoptimalizálási céljait érintő fő területek:
- kulcsszavak
- visszahivatkozások (backlink) a megbízható URL-ekről származó forrásokra és információkra
- metaadat-problémák (a webhely forráskódja)
Ez az angol nyelvű e-kereskedelmi videósorozat beazonosítja számunkra a különféle SEO területeket és azok üzleti vonatkozásait. Ez a szolgáltatás testreszabott elemzést nyújt webhelyünk működési teljesítményéről, segít megérteni, hogy hogyan javíthatjuk webhelyünk keresési rangsorát és hogyan tudunk új online ügyfeleket szerezni.
SEO céljaink elemzése
Képesnek kell lennünk arra, hogy mérjük digitális stratégiai céljainak sikerét, és értékelni tudjuk az összes webalapú érintkezési pont teljes hatását. A vállalkozásoknak azon kell dolgozniuk, hogy online értékesítési folyamatukban is meghatározzák a megfelelő, digitális vonatkozású kulcsfontosságú teljesítménymutatókat (KPI). Ezzel online mérőszámokat kapunk, ami segít minket annak megértésében, hogy digitális stratégiánk hogyan működik, és meghatározza azokat a területeket, ahol még van mit javítani. A KPI-k a webhely adatainak nyomon követéséből származnak (elemzés), amelyek segítenek szemléltetni a weboldal működésének és a marketing hatékonyságát, valamint az e-kereskedelem általános befektetési megtérülését.
Forrás: https://www.trade.gov/seo
Fotó: “Designed by Creativeart / Freepik”