A COVID-19 súlyosan érintette a vállalkozásokat és a gazdaságot. A válság során sok vállalat rövid távú megoldásokkal reagált a felgyorsult digitális változásokra és a változó fogyasztói igényekre. Mivel a digitálisra való átállás továbbra is velünk marad, elérkezett az idő annak felmérésére, hogy mit is jelent ez az idei év hátralévő részére – és 2021-re. A digitális eszközök mentőövként szolgáltak a lezárás során, és katalizátorként szolgálnak a visszatérésre. De mi lesz még kulcsfontosságú ez idő alatt? A Think With Google cikke 5 előrejelzést kínál nekünk a világjárvány utáni gazdasági fellendülésre, amelyek segítenek stratégiai erőfeszítéseinek összpontosításában és az üzleti növekedés megújításában.
1. A digitális átalakulás kulcsfontosságú lesz a gazdasági fellendülés és az üzleti növekedés felgyorsításában
Mivel 2021 nem hoz egyértelmű stoppot a bizonytalanságra, a vállalkozásoknak át kell helyezniük a hangsúlyt a rövid távú megoldásokról a hosszú távú digitális átalakításokra. Az előrejelzések szerint a fogyasztói magatartás egyre inkább az online vásárlás felé mozog, az ügyfelek egyre virtuálisabbá válnak, miközben a fogyasztói igények és érdeklődések gyorsan változnak.
Ezekhez a változó igényekhez való alkalmazkodás feltétele az is, hogy a vállalatok újragondolják üzleti modelljeiket: fontossá válik az agilitás felépítése, a technikai kapacitások korszerűsítése és az adatvezérelt döntések előtérbe helyezése. Az okos automatizálás és mérés különösen hasznos eszköz lehet az ingadozó kereslet követéséhez és a marketing kiadások racionalizálásához. A digitálisan kiforrott vállalatok előnyt szerezhetnek a hosszú távú ügyfélkapcsolatok kiépítésében azáltal, hogy az átlátszó értékcsere-keretrendszeren alapuló első-fél adatstratégiáit használják. Ha a vállalat munkatársai gyorsan tudnak reagálni a változó fogyasztói igényekre, akkor versenyképesek tudnak maradni ezekben a dinamikus időkben.
A digitalizáció globális felgyorsulása csak fokozta a digitális marketing érettségének szükségességét. Azok a vállalkozások, amelyek ezt a pillanatot használják a digitális marketing átalakításának katalizátoraként, nemcsak dinamikusabban reagálnak a piacokra, hanem fenntarthatóbb kereteket alakíthatnak ki a jövőre nézve.
2. A megnövekedett e-kereskedelmi elterjedés nagyobb igényt jelent a többcsatornás fejlődésre is
Ebben a feje tetejére állt világban könnyű figyelmen kívül hagyni a bolti élmény nyújtotta lehetőségeket a túlélésért vívott harcban. A túlzsúfolt, koszos és rendezetlen üzletek az offline vásárlók számára igen elrettentőek. A járvány további kihívásokat jelent a korlátozott vásárlási idő, a hosszabb sorok és az egészségügyi kockázatok miatt. Ez az elmúlt hónapokban elősegítette a gyors digitalizálódást, az offline tranzakciók egyre inkább áttérnek az online térre.
Van azonban még valami. A vásárlók megtanulnak egyre jobban navigálni a különféle csatornák között, kombinálva az offline és az online interakciókat akár egyetlen vásárláson belül is, elvárva a zökkenőmentes folyamatot. Azonban a fizikai vásárlási élmény ezután is fontos marad. Az offline vásárlónak alapvető igényei vannak, szeretnék látni, érinteni, érezni az árukat és nem akarnak napokat várni a megszerzésükig!
A holnap kiskereskedőinek újra kell gondolniuk a bolti vásárlási élményt: kényelmes és biztonságos környezetet kell teremteniük, a fizikai üzleteket pedig vonzó többcsatornás bemutatótermekké kell alakítaniuk, előtérbe helyezve azt, amit az ügyfelek leginkább értékelnek. A döntő tényezők közé tartoznak a rugalmas átvételi lehetőségek, valamint a különféle fizetési módok, például az érintés nélküli mobilfizetések, az önkiszolgáló pénztárak és az online fizetési lehetőségek.
3. Az alkalmazások nagyobb lendületet adnak a növekedésnek, de az Ön által kínált ügyfélélmény nagyon is számít!
Az alkalmazások minden eddiginél erőteljesebben megjelentek az életünkben. Lehetővé tették az emberek számára, hogy kapcsolatban maradjanak, egészségesek és tájékozottak legyenek, miközben otthon biztonságban vannak. 2020 elején az alkalmazások használatával eltöltött idő 20% -kal nőtt, miközben a világ népességének nagy része valamiféle lezárás vagy bezárkózás alatt volt. Úton a gazdasági fellendülés felé, az alkalmazások lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy szolgáltatásaikat és az ügyfelek elégedettségét javíthassák, miközben fenntartsák a társadalmi távolságtartást és csökkentsék a költségeket azáltal, hogy pontosabban előre tudják jelzik az eladásokat, például előrendelések révén.
Nézzük például a Starbucks-ot. A kávéipari vállalat az alkalmazáson belüli rendelések beindításával nyitva tudta tartani az üzleteit, miközben biztosította a társadalmi távolságtartást is. Az alkalmazásukba történő befektetés lehetővé tette a lánc számára, hogy csökkentse a bolti várakozási időt, és csökkentse a sorokat csúcsidőben. Még a fizikai helyeket is átállítják egy olyan modellre, amely az alkalmazáson belüli rendelésekre összpontosít, így az ügyfelek kisebb környezeti terhelés mellett juthatnak hozzá kávéjukhoz. A társadalmi távolságtartás lehetővé tétele mellett az alkalmazásrendelések általában 37%-kal magasabb kiadásokat eredményeznek a kiskereskedők számára. A Fintech alkalmazások szintén hatalmas hullámot tapasztaltak a lezárás során, mivel a készpénz, az ATM és a fióktelepek forgalma 60%-kal csökkent. Ez felgyorsította a pénzügyi szolgáltatások digitális elterjedését, ami a FinTech alkalmazások használatának 72%-os növekedését eredményezte.
4. A határokon átnyúló vásárlási szokások és a nemzetközi kereskedelem visszatérése
Az EMEA régió (Európa, Közép-Kelet, Afrika) nemzetközi vásárlóinak körülbelül fele nem változtatta meg határokon átnyúló vásárlási szokásait a világjárvány kezdete óta, annak ellenére sem, hogy a globális logisztikai láncok felmerülő problémái hosszabb szállítási időket és egyre növekvő nyugtalanságot eredményeztek.
A COVID-19 eredményeként azonban új, határokon átnyúló trendek jelentek meg. A kutatások azt mutatják, hogy Nyugat-Európában az emberek 20-40%-a ma már gyakrabban vásárolja meg élelmiszer- és testápolási termékeit online, mint a járvány kitörése előtt. A felgyorsított digitalizálódás révén az EMEA-fogyasztók 12-25% -a vásárol egyre gyakrabban határokon átnyúlóan.
A vásárlók az alábbi okokból növelték határokon átnyúló vásárlásaikat:
- Több időt tölt az internet böngészésével és új termékek felfedezésével
- Az online vásárlás kényelme a bolti vásárlással szemben a lezárások során
- A termékek elérhetőségének hiánya helyben, valamint az árak és termékek nagyobb választékának elérése az interneten
A nemzetközi kereskedelem kulcsfontosságú szerepet játszik az üzleti növekedés ösztönzésében a járvány utáni világban. Mivel a globális kereskedelem várhatóan az elkövetkező öt évben erősödni fog, látni fogjuk, hogy a vállalatok új földrajzi stratégiákkal válnak diverzifikáltabbá annak érdekében, hogy megfeleljenek a globális keresletnek és biztosítsák vállalkozásuk jövőjét.
5. A fogyasztói trendek központi szerepet játszanak a 2021-es tervezés során
A világjárvány során a fogyasztói magatartás változásainak felgyorsulását tapasztaltuk. E változások közül több nem volt igazán új – inkább már folyamatban voltak, és a COVID-19 kitörése felgyorsította őket. Ezeket a változásokat megfigyelhetjük abban, hogy az emberek hogyan és mit keresnek az interneten.
Az alábbi négy érdekes fogasztói magatartás változást emelnénk ki:
- A fogyasztók a vállalkozásokat az innovációra ösztönzik. A fogyasztók digitális megoldások iránti megnövekedett étvágya új területeket tárt fel az innováció terén. Ilyen például a „virtuális tornaterem” iránti igény Spanyolországban, amely egy éven belül 1000% -kal növekedett.
- A fogyasztóknak fokozott igénye van a naprakész pontos információkra. A „közelemben” és a „most nyitva” vállalkozásokat keresik, és az állandóan változó környezetben próbálnak informálódni olyan konkrétumokra való kereséssel, mint például: „mehetünk-e együtt vásárolni”.
- A fogyasztók megújuló elvárásokat támasztanak a boltok felé. Elvárják, hogy azokat a termékeket, amelyekért korábban a boltba mentek, most közvetlenül otthonaikba szállítsák. Új keresések is megjelentek az online térben, mint például az Egyesült Királyságban a „délutáni tea kiszállítás”-ra való igény.
- A fogyasztók igényei egyre dinamikusabban változnak. Németországban az „online vásárlás” iránti érdeklődés éves szinten 80% -kal nőtt – és folyamatos növekedést mutat, ahogy a gazdasági fellendülés szakaszába lépünk.
Az ipar következő 6-12 hónapos változásaira való felkészülés érdekében a vállalkozásoknak folyamatosan képben kell maradniuk a fogyasztói magatartás ezen változásairól; ez mind a válság utáni fellendülés, mind a növekedés szempontjából kritikus fontosságú lesz. Továbbmenve egyre fontosabb lesz a vállalkozások számára, hogy:
- megértsék a fogyasztói igények változásait,
- gyorsan és rendszeresen reagáljanak ezekre a változó igényekre,
- adatvezéreltek legyenek, hogy tudják, mikor kell a megfelelő információkat a megfelelő időben előhozni
- kiemelt figyelmet fordítsanak az adatvédelemre ebben az adatközpontú megközelítésben is, hogy megtarthassák az ügyfeleikkel kialakított bizalmat
Akár ijesztőnek is tűnhet az, hogy egy ilyen válságos időszak után – és újabb lehetséges válság kapujában – ilyenekre koncentráljunk, de ennek a négy alapelvnek a betartása lehetővé teszi, hogy vállalatunknak biztosíthassuk a felendülés és a növekedés lehetőségét 2021-ben is!
Forrás: Think with Google, Carolyn Scott, Miguel Avalos: 5 digital marketing predictions for a post-pandemic economic recovery