„Gondolt már arra, hogy kommunikációs stratégiáját egy vállalati podcast-tal színesítse? Lehet, hogy éppen erre van most cégének szüksége” – állítja a Kaltura videófelhő-társaság elnöke és társ-alapítója, Dr. Michal Tsur.

Az elmúlt hónapokban a sikeres távmunka egyik legkritikusabb eleme a kommunikáció volt. A legtöbben online módon, videók, chatek és különféle együttműködési platformok segítségével tartottuk  a kapcsolatot munkatársainkkal.  De Dr. Tsur úgy véli, hogy van egy másik lehetőség is: a podcasting. A Lisa Ardill a Silicon Republic-tól egy interjú erejéig elmélyedt a témában, hogy többet tudjon meg a podcast-ok hatékony vállalati kommunikációhoz történő felhasználásáról.

Lisa Ardill: Véleménye szerint miért hasznos vállalati kommunikációs eszköz a podcasting?

Csaba Nagy képe a Pixabay -en.

A podcast-ok kényelmesek és könnyen előállíthatók. Könnyen hozzáférhetőek, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy bármikor, bárhol meghallgathassák őket – internetkapcsolattól függetlenül. Az alkalmazottak így egyéb munkafeladatok közben is meghallgathatják őket, így válnak a podcast-ok még hatékonyabbá és produktívabbá. A szervezetek emellett hatékonyan alkalmazhatják a podcastingot munkatársaik támogatására és ösztönzésére is, az oktatóanyagoktól kezdve a HR képzésen át a belső kommunikációig.

LA: Annak, aki még soha nem rögzített podcastokat, milyen tanácsot adna?

MT: Legfőbb tanácsom az lenne, hogy a tartalomra összpontosítsanak és legyen világos üzenetük. Azt is javasolnám, hogy a folyamatos kapcsolattartás eszközeként tekintsenek rá. Mindig gondolják át, hogy mely témák indokolják a folyamatos jelenlétet!

Az emberek hajlamosak feliratkozni a podcastok-ra, ha azok elég érdekesek számukra. Induláskor a tartalmat havi vagy negyedéves sorozatnak tekinteném. A podcast egy másik nagyszerű tulajdonsága az, hogy olyan podcast interjúalanyok számára is remek, akiknek nem kenyere a spontán beszéd.

Kulcsfontosságú, hogy a hallgató azt érezze, hogy az előadó rajong a témáért. Az olyan ismeretek megosztása, amelyeket vezetőként szeretnének hallani, jó módszer arra, hogy inspirálják és motiválják az alkalmazottakat, hogy podcastokat hallgassanak – újra és újra!

És végül még egy fontos tanács: mosolyogj – a hallgatók ugyanis megérzik ezt, így válik mindenki számára pozitív élménnyé egy jó podcast!

LA: Vannak online eszközök, amelyek segíthetnek a kezdőknek az indulásban?

MT: Igen, persze! Számos eszköz közül lehet választani, a szervezeteknek pedig ki kell választaniuk a legmegfelelőbbet tartalom-létrehozási, kezelési és testreszabási igényeikhez mérten. Egy olyan eszköz, amely támogatja például a tartalom létrehozását, szerkesztését és feltöltését egy központi egységben, segít a kezdőknek megtenni az első lépéseket!

Az elfoglalt vezetők számára kulcsfontosságú a menet közbeni feltöltésnek, a tartalom újrafelhasználásának és a visszanyert adatokból való tanulásnak a lehetősége. Az alkalmazottak számára az interaktív szolgáltatásokkal és letölthető tartalommal rendelkező podcast-ok segítik az elkötelezettségüket.

LA: Véleménye szerint mik a legfontosabb elemei a sikeres vállalati podcast-nak?

Mauro Segura képe a Pixabay -en.

A sikeres podcast-nak platformoktól függetlenül is hozzáférhetőnek kell lennie – az alkalmazottak lehet, hogy offline kezdik el hallgatni, majd másnap egy másik eszközön ott folytatnák, ahol előzőleg abbahagyták. A podcast-ok lehetővé teszik az alkalmazottak számára, hogy a legkisebb – mobil – eszköztől kezdve bárhol, bármikor meghallgathassák saját lejátszási listáikat vagy csatornáikat, közvetlenül a vállalati podcast platformon belül.

Ezenkívül az olyan eszközök, mint az állítható lejátszási sebesség, az átírási és fordítási funkciók még tovább növelik a podcast élményt!

LA: Melyek a vállalati podcast lehetséges felhasználási esetei?

MT: A podcast kiváló módja a vállalati információk terjesztésének, a felhasználói adatok elemzésével a vezetők nyomon követhetik a munkavállalók elkötelezettségét, és megmutathatják a munkaadóknak, hol fejlődhetnek tovább.

A podcast-ok nagyszerű lehetőséget nyújtanak a szervezeti motivációhoz is. A Covid-19 során az alkalmazottak nagy stressznek voltak kitéve a munkahelyi környezet és a társadalmi élet változásai miatt. A vezetők gyakoribb vezetői vagy szervezeti tájékoztatások révén egyaránt javíthatják a munkavállalók általános morálját és növelhetik a bizalmat. A vállalati szemináriumokhoz vagy prezentációkhoz podcast-ok útján való hozzáférés elősegíti azt, hogy az alkalmazottak érezzék a vállalat támogatását.

LA: Vannak-e olyan buktatók, amelyekre érdemes figyelniük a podcast-ot újként alkalmazó cégeknek?

MT: Ha a vállalatok a podcast mellett döntenek, előnyös lehet, ha podcast-jaikat a központi platformjukra helyezik, amely már ismerős a szervezet számára. A közös portálon keresztül az emberek zökkenőmentesen válthatnak a munka és a podcast hallgatás között, majd később bármely eszközön könnyedén folytathatják ott, ahol abbahagyták.

Továbbá javasolnám a rögzített podcastok központi, hozzáférhető könyvtárainak létrehozását is. Egyes vállalatoknál, ha a podcastok egyszer népszerűvé válnak, mindenki rá fog majd hangolni!

Cikk forrása: Silicon Republic (Lisa Ardill): Podcasting: The underdog of company communication?